רות גוטפריד

ד"ר רות גוטפריד בעלת תואר ראשון בחינוך אותו השלימה במקביל ללימודי תעודה תלת-שנתיים בטיפול בתנועה ובמחול במכללת בית ברל, תואר שני בהצטיינות, בטיפול בתנועה ובמחול במסלול למטפלים מנוסים מביה"ס לטיפול באמצעות אמנויות באוניברסיטת חיפה, ותואר שלישי מהמסלול הישיר לדוקטורט באוניברסיטת חיפה. במקביל ללימודי הדוקטורט, בהם בחנה את ההשלכות של פגיעה מינית בילדות ובבגרות בקרב נשים בהריון ולאחר הלידה, שימשה רות כמתאמת מחקר אפידמיולוגי ארצי רחב היקף בנושא פגיעה והתעללות כלפי ילדים ובני נוער בישראל - בראשות המרכז לחקר החברה באוניברסיטת חיפה.

רות צברה ניסיון רב בטיפול באוכלוסיות מגוונות של ילדים ובני-נוער, ובהם ילדים בסיכון וילדים נפגעי אלימות, במסגרת עבודתה כמטפלת בתנועה ובמחול במשרדי החינוך והבריאות. כמו כן, היא צברה ניסיון כמרצה בנושא ילדים נפגעי אלימות בהשתלמויות לאנשי מקצוע מתחומי החינוך, הרווחה, הבריאות וביטחון הפנים - במסגרת עבודתה ההומניטרית מטעם ארגון הסיוע הישראלי ישראייד.


רות השלימה את הבתר-דוקטורט הראשון שלה בביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל-אביב וכיום היא עמיתת מכון חרוב לתלמידי בתר-דוקטורט. במסגרת שנת ההשתלמות בביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת מדינת ג'ורג'יה, בהנחייתו של פרופ' בריאן ברייד, תעסוק במחקר כמותני שמטרתו בחינת איכות החיים המקצועית בקרב מטפלים מדיסציפלינות שונות העובדים עם ילדים ובני-נוער נפגעי אלימות רגשית, פיזית, מינית, הזנחה ו/או עדות לאלימות במשפחה. הנושאים בהם יתמקד המחקר כוללים: טראומטיזציה משנית, שחיקה מקצועית, סיפוק החמלה, טיפול עצמי ממוקד טראומה (Trauma informed self-care) ותחושת שליחות מקצועית. בנוסף, רות תעסוק בכתיבת מאמרים וביניהם מאמר שהוזמן ע"י האנציקלופדיה לעבודה סוציאלית בהוצאת אוניברסיטת אוקספורד ומאמר סקירה לגיליון מיוחד של כתב העת Traumatology – בנושא טראומטיזציה משנית. במהלך הבתר-דוקטורט רות גם תיקח חלק בקבוצת המחקר ובישיבות הצוות של ה- Mark Chaffin Center for Healthy Development - שהינו מרכז מחקר באוניברסיטת מדינת ג'ורג'יה לקידום בריאותם, בטיחותם ורווחתם של ילדים ובני-משפחותיהם.


רות מקווה כי עבודתה בשנת ההשתלמות תתרום: לקידום הידע המחקרי והמעשי בתחום איכות החיים המקצועית בקרב מטפלים בילדים ובני-נוער ובפרט ילדים ובני-נוער נפגעי אלימות; לזיהוי הגורמים המסייעים להפחתת רמות השחיקה המקצועית והטראומטיזציה המשנית בקרב מטפלים ממגוון דיסציפלינות; ולהעלאת המודעות לחשיבות שיש לטיפול במטפלים (Caring for caregivers) במהלך הכשרתם ובמסגרות עבודתם.

עבור לתוכן העמוד