The website supports Exploer 11 and up

קורס בזום – טראומה ואוטיזם – יישומי טיפול ילד-הורה מבוסס טראומה והתקשרות בילדים אוטיסטים בגיל הרך שחוו טראומה ומשפחותיהם

31 בינואר 2024 - 24 במרץ 2024

תוכנית ייחודית לאלו"ט בשיתוף מכון חרוב

ניהול מקצועי – אורית דרדיק ורונית שוסל

קהל היעד: ההכשרה מיועדת לנשות ואנשי מקצוע, אנשי טיפול מתחום בריאות הנפש בעלי ניסיון של כשנתיים ומעלה בטיפול באוטיזם: פסיכולוגים, עוסי"ם, ומטפלים בהבעה ויצירה שהינם בעלי ידע וניסיון של שנתיים לפחות בטיפול בילדים אוטיסטים.

שימו לב! ההרשמה מתבצעת דרך אלו"ט: 

להרשמה לחצו כאן

לתשלום לחצו כאן

להורדת הסילבוס 

להורדת ההזמנה לחצו כאן – הכשרה בטראומה ואוטיזם – פרטים והרשמה

____________________________________________________

ראציונל:

לאירועים טראומטיים בגיל הרך השפעה משמעותית על ההתפתחות המוחית, על התפקוד, על היחסים הבינאישיים ועל הרווחה הנפשית. בנוסף, אירועים אלו בעלי השפעה על ההורות ועל יכולתם של ההורים לגדל את ילדיהם בבטחון ולסייע להם בעיבוד החוויות הטראומטיות.

ילדים אוטיסטים נמצאים בקבוצת סיכון לחוות אירועי דחק שונים וכן בסיכון מוגבר לפיתוח תגובות פוסט טראומטיות בעקבות אירועים אלו.  החוויות הטראומטיות שחווים ילדים אוטיסטים והוריהם, מועצמות אף יותר בשל מאפייני האוטיזם המשפיעים על האופן בו החוויה הטראומטית נרשמת ומעובדת, וכן בשל ההשפעה הייחודית על דפוסי ההתמודדות הנגזרים מהשונות הנוירוביולוגית של ילדם אלו. גם ההורים מתמודדים עם קשיים ייחודיים הנוגעים להורות המיוחדת לילדיהם האוטיסטים, ולהשפעת הטראומה עליהם. ילדים אוטיסטים זקוקים למעורבות טיפולית מותאמת וגבוהה יותר על מנת לעבד אירועים אלו ולהחלים מהם.

האירועים הקשים שאנו חווים במלחמת חרבות ברזל  ושכוללים מעגלי פגיעה שונים וחשיפה לטראומות עוצמתיות הן אצל ילדים והן אצל הוריהם ומשפחותיהם, מציפיםו את הצורך בהכשרה רחבה של אנשי טיפול שיוכלו לתת מענים טיפוליים מותאמים לאוכלוסיה זו  הן במצבי שגרה והן במצבי חירום.

מטרת התוכנית:

תוכנית ייחודית זו נבניתה ע"י אלו"ט בשיתוף מכון חרוב מהאוניברסיטה העברית, במטרה להעניק כלים למפגש עם ילדים ומשפחותיהם במצבי טראומה בדגש על אוכלוסיית האוטיסטים. דרך היכרות עם עקרונות העבודה של ה CPP – טיפול ילד-הורה במצבי טראומה, והתאמת ההתערבויות לטיפול בילדים אוטיסטים בגיל הרך והוריהם.

 

מבנה ההשתלמות :

11 מפגשים של 4 ש"א שיתקיימו מדי יום ראשון בין השעות 17:00-20:15. סהכ 44 ש"א.

ההכשרה מתקיימת בזום.

17:00 -18:30 – יחידה ראשונה

18:30 -18:45 הפסקה

18:45 -20:15 יחידה שניה

***בתום ההכשרה תתאפשר הרשמה לקבוצות הדרכה על טיפולים.

מחיר:

למשתתפים עובדי אלו"ט – 200 ₪ ויתרת הסכום על חשבון מלגת עובדים.

למשתתפים מחוץ לאלו"ט – 1800 ₪. 

  

דרישות התוכנית:

נוכחות מלאה בלפחות 9 מפגשים. השתתפות במצלמה פתוחה.  בתום התוכנית תנתן תעודת סיום מטעם מכון חרוב באוניברסיטה העברית ומטעם אלו"ט.

מספר המשתתפים מוגבל ויתחלק בין משתתפים מאלו"ט ומשתתפים חיצוניים.

 

תכניה

מספר מפגשתאריךנושאמרצה
131/12כיצד טראומה משפיעה על ילדים בכלל ואוטיסטים בפרט

השפעת טראומה על הורות לילד אוטיסט ועל יחסי ילד-הורה במשפחות אלו
מיכל ירדני

אורית דרדיק
27/1עקרונות הטיפול בטראומה ע"פ מודל הCPP

מתהליך הערכה של הילד והמשפחה לפורמולציה של טיפול
סמדר גרטנר

רונית שוסל
314/1חרדות התפתחותיות ויישומיהן להתערבות.
הדיבור הישיר על טראומה עם ילדים – למה זה חשוב? למה זה קשה? ואיך נעשה את זה בילדים אוטיסטים?
מיכל ירדני
421/1טראומה ואוטיזם – מאפיינים ייחודיים והתערבויות מותאמות
תיאור מקרה
אורית דרדיק
528/1המעשה הטיפולי – התערבות טיפולית בעדשת הטראומה ובעדשת ההתקשרות
PORTS OF ENTRY
רונית שוסל
64/2ויסות ומשחקיות בתהליך הטיפולי
יישומים מקבילים בין DIR ו- CPP
קרן פז
711/2סוגיות ייחודיות בטיפול בטראומה:
א. אובדן הורה
ב. אוטיזם ואירועי חירום בטחוניים/במלחמה
רונית שוסל
818/2ג. סכסוכי גירושין
ד. אלימות במשפחה
אורית דרדיק
סיגל קני פז
925/2ה. טראומה רפואית
תיאור מקרה
נעמה קרויזר
103/3טראומטיזציה משנית והשפעת הטראומה על המטפל איילה גלילי טל
1110/3אינטגרציה של מרכיבי ההתערבות
תיאור מקרה
סיכום ורפלקציה
רונית שוסל ואורית דרדיק

 

סגל התוכנית

 

אורית דרדיק – פסיכולוגית קלינית מומחית,  אחראית התחום הפסיכוסוציאלי בגני  תקשורת מטעם אלו"ט ומטפלת בקליניקה פרטית במודיעין. מתמחה בטיפול בילדים במגוון גילאים ומורכבויות התפתחותיות ורגשיות ,בטיפול בהורות, ובמבוגרים. עוסקת בטיפול ילד-הורה (CPP) ממוקד טראומה של מכון חרוב. ובטיפול ממוקד רגש(AEDP) . כמו כן,  מתייחסת בעבודתה הטיפולית למרכיבי ההתקשרות,החשיבה ההתפתחותית, וחיבור פרגמטי בין המרחב הנפשי לתפקוד והסתגלות.

איילה גלילי טל – עובדת סוציאלית, בוגרת תוכנית שוורץ לגיל הרך ומטפלת CPP. עם ניסיון של 13 שנים של טיפול בטראומה בגיל הרך, לצד הדרכת סטודנטים ועבודה כמרצה בתוכנית שוורץ ובבית הספר לעבודה סוציאלית במכללת ספיר. נשואה ואם לשלושה ילדים. כיום מתגוררת בלונדון (לשנתיים הקרובות).

מיכל ירדני – פסיכולוגית התפתחותית מומחית, מטפלת בהורים וילדים בגישות מבוססות התקשרות בקליניקה פרטית במושב תימורים. חברת סגל ומדריכה בתכנית ׳עוגן׳ לפסיכותרפיה אינטגרטיבית במכללה האקדמית ת״א יפו. בוגרת קורס CPP, מדריכה ומרצה מטעם מכון "חרוב". מדריכה אנשי מקצוע וצוותים טיפוליים. עבדה 10 שנים כמדריכה בגני התקשורת של אלו״ט ביבנה.

נעמה קרויזר – פסיכולוגית שיקומית, מטפלת ומדריכה בביה"ח השיקומי לילדים אלין בירושלים, מוסמכת בטיפול בטראומה בגיל הרך (CPP). מנהלת ארגון ״מדברים ביחד- הורים וילדים״ לטיפול בילדים נפגעי אירועי ה7/10 מהעוטף.

ד"ר סיגל קני פז – עו״ס קלינית. סגנית ראש מנהל הרווחה ומנהלת  המרכז לשלום המשפחה, נתניה.  עמיתת הוראה ביה״ס לעו״ס תל אביב. מנהלת אקדמית של  תוכנית הכשרה לטיפול  הורה ילד ממוקד טראומה והתקשרות.   מרצה ומדריכה מכון  חרוב.

ד"ר סמדר גרטנר – פסיכולוגית התפתחותית מומחית. בעלת תואר PhD, אוניברסיטת חיפה, במעבדה לחקר התקשרות, בהנחיית פרופ' דוד אופנהיים. עובדת כפסיכולוגית אחראית ביחידה להתפתחות הילד, קופת חולים מאוחדת. בעלת קליניקה פרטית.  חברה בתוכנית ההכשרה של CPP   במכון חרוב.

קרן פז – מטפלת בתנועה, פסיכותרפיסטית ומדריכה. לשעבר, אחראית תחום טיפול רגשי בגני התקשורת של אלו"ט. מנהלת את "מעברים – המרכז לטיפול רגשי באמצעות אמנויות" בחולון, בו גם מטפלת ומדריכה. מלבד טיפול במבוגרים, עוסקת בעיקר בטיפול דיאדי לילדים בגיל הרך שעברו טראומה (CPP) ולילדים עם אוטיזם, ועובדת באוריינטציה התקשרותית, התפתחותית ומערכתית.

רונית שוסל – פסיכולוגית התפתחותית מומחית – מדריכה. מנהלת החטיבה לפיתוח ידע מחקר והכשרה באלוט.  בעלת קליניקה פרטית במודיעין.  עוסקת בטיפול ילד – הורה ומרצה במכון חרוב לטיפול בטראומה בילדים (CPP). מלמדת ומדריכה צוותי חינוך, בריאות, טיפול והורים במסגרות שונות. בעבר –  פסיכולוגית אחראית במכון להתפתחות הילד "מכבי" באזור מודיעין, מנהלת מקצועית ואחראית התחום הפסיכוסוציאלי בגנים ובמרכזי הטיפול באלו"ט.

 

 



עדכון אחרון 24 ינואר 2024
המערכת בפעולה, אין לסגור את הדפדפן עד להצגת אישור ההרשמה באתר.