The website supports Exploer 11 and up

חרוב הסכתים – עונה 3

פרק 8

עם עו"ד אושרת שהם

ועדות פטור מחובת דיווח: כיצד הן יכולות להבטיח את שלומו של הקטין? עם עו"ד אושרת שהם

לפני 36 שנה נחקקה בישראל 'חובת הדיווח' בעקבות מותה של מורן דנמיאס בת ה-3 מטבריה. בצד חובת הדיווח יצר המחוקק את ועדות הפטור מחובת דיווח, להן נקדיש את הפרק. פרופ' כרמית כץ משוחחת עם עו"ד אושרת שהם, מנהלת מחלקה בפרקליטות מחוז ירושלים, ראש פורום עבירות מין בפרקליטות, על תפקידן של ועדות הפטור, מדוע יצרו אותן, כיצד הן פועלות, האם הן מעודדות דיווח ועוד?

פרק 7

עם פרופ' יוחאי נדן

"דברים שרואים מכאן לא רואים משם: ילדים בסיכון בראייה מודעת הקשר"

פרופ' כרמית כץ בשיחה עם פרופ' יוחאי נדן, עו"ס, חוקר, ומטפל על תפקידה של 'גישה מודעת הקשר' בהבנה ובהתייחסות למושגים כמו ילדים בסיכון ומוגנות של ילדים. איך אפשר להבין את מערכת הקשרים המורכבת שבין תרבות והקשר לסיכון, הזנחה והתעללות?

פרק 6

עם תמר צ'רקה

ילדים ללא מילים: שפה ותקשורת בקרב ילדים נפגעי התעללות והזנחה

לפעמים אנחנו לוקחים כמובן מאליו את העובדה ששפה ותקשורת הן הבסיס ליכולת שלנו להבין את העולם. איך טראומה כמו התעללות בילדות משפיעה על יכולות שפה ותקשורת של ילד? פרופ' כרמית כץ בשיחה עם תמר צ'רקה, קלינאית תקשורת במרפאת חרוב לילדים, על הקשר שבין התעללות בילדים ובין ליקויים בהתפתחות השפתית-תקשורתית של ילדים נפגעים.

פרק 5

עם עו"ס אורנה טאוס

"הם תמיד יהיו חלק ממך, לטוב ולרע": השמה וליווי של אחאים במסגרות חוץ-ביתיות

פרופ' כרמית כץ בשיחה עם עו"ס אורנה טאוס, מנהלת תחום טיפול במל"י – המפעל להכשרת ילדי ישראל, על נושא רב משמעות אך כמעט בלתי נראה בשדה המחקר והפרקטיקה – השמה וליווי של אחאים במסגרות חוץ ביתיות.

פרק 4

עם יחיעם שרלו

"למי אני חשוב? להיות מבוגר משמעותי עבור ילדים שהוצאו מהבית"

פרופ' כרמית כץ בשיחה עם יחיעם שרלו, מנהל פנימית "אמונה – נווה מיכאל" על איך דואגים שהמסגרת תהיה מיטיבה?

פרק 3

עם עו"ס נעמי גוטמן

התמודדות קהילתית עם חזרה של פוגע בגיר לקהילה

פרופ' כרמית כץ בשיחה עם עו"ס נעמי גוטמן, מנהלת אגף פרוייקטים ופיתוח במכון חרוב ומהיוזמות של פרויקט מוגנות יישובית. על תפקיד הקהילה, על אילו כלים יש לצוותי המוגנות? ומה הם אבני הדרך ועקרונות העבודה.

פרק 2

עם שרון בר-אל תמיר

יש מקום לטראומה שלי? כשטראומה אישית פוגשת טראומה קולקטיבית

פרופ' כרמית כץ בשיחה עם שרון בר-אל תמיר, מומחית מניסיון חיים שעברה התעללות מצד אביה, על המפגש בין טראומה אישית לקולקטיבית, בעיקר זו שבאה בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר

פרק 1

עם ד"ר חניתה קושר

חשיבות קבוצת השווים להתמודדות ילדים עם טראומה – מה למדנו ממלחמת חרבות ברזל

פרופ' כרמית כץ בשיחה עם ד"ר חניתה קושר על התמודדות בני נוער עם אובדן חברים וקשרים עם קבוצת השווים בעקבות מלחמת חרבות ברזל

המערכת בפעולה, אין לסגור את הדפדפן עד להצגת אישור ההרשמה באתר.