The website supports Exploer 11 and up

הכתובת הייתה על ה-WALL

הכתובת הייתה על ה-WALL

למידת מכונה ועיבוד שפה טבעית לאיתור מצוקות ברשתות חברתיות

 
 כתב.ה חוה דורון*

 

ינואר 2024

המסע שלנו לפיתוח טכנולוגיית בינה מלאכותית, למידת מכונה ועיבוד שפה טבעית לאיתור מצוקות ברשתות חברתיות החל לפני כשש שנים, עם הודעה אובדנית של גולשת ברשת החברתית לנערות4Girls – (1) – רשת חברתית לנערות ונשים צעירות, הכוללת בלוגים, פורומים, וצ'אט.

כבעלת החברה והאתר, הידיעה שנערה בוחרת ב-4Girls כדי לחשוף כוונה לאובדנות באמצע הלילה, כשאין נשות מערכת לחבר אותה לגורמי הצלה (פרקטיקה בסיסית באתר הנערות), הייתה עבורי כבדה מנשוא.

בעקבות זאת עמדו לפניי שתי אפשרויות: האחת הייתה לסגור מייד את הפלטפורמה שיצרנו לשיתוף בעילום שם בקהילה סגורה ומוגנת. זו פלטפורמה שמשמשת במה נדירה לבנות נוער לבטא מצוקות נפשיות בכל רמת חומרה – מדימוי עצמי נמוך, דרך בדידות חברתית, דיכאון, חרדות ועד הפרעות אכילה, ניצול ואובדנות – ולקבל מענה תומך ולא שיפוטי שהוא עבורן קרש הצלה. האפשרות השנייה הייתה לפתח מענה חדש.

בחרתי באפשרות השנייה. הגשתי בקשה למענק מ"רשות החדשנות" ו"ישראל דיגיטלית" לפיתוח טכנולוגיית בינה מלאכותית AI, שתאתר באופן אוטומטי מצוקות נפשיות בפוסטים של הנערות באמצעות למידת מכונה ועיבוד שפה טבעית NLP. טכנולוגיה שתאפשר את מיון המצוקות לפי רמת חומרה וסוג המצוקה – ותייצר נגישות עבור צוותי הצלה, אנשי ונשות מקצועות הטיפול, עמותות מתנדבות וקבוצות עמיתים שעברו הכשרה לשם הגשת עזרה מיידית לכל גולשת לפי חומרת מצוקתה.

על הפער המתהווה בין נערות לנערים במדדי הסיכון הנפשי 

היקפי המצוקה הנפשית חסרי התקדים בקרב בני נוער ופערים דרמטיים הנפערים בין נערות לנערים:

לפני מגפת הקורונה פרסם ה-CDC(2) דוח שבחן התנהגות סיכונית של בני נוער בשנים 2019-2009, הצביע על עלייה במדדי הסיכון, ואפיין התפלגות של שיעורי המתמודדים עם נטייה אובדנית לפי מגדר, השתייכות מינית וקבוצות אתניות (ראו טבלה 1 בדוח של CDC, ה"ש 3). בשנת 2022 התפרסם דוח נוסף של ה-CDC על תקופת הקורונה, על התנהגויות והתנסויות של מתבגרים,(3) שממנו עולה תמונה ברורה של פער עצום במדדי בריאות נפש בין נערות לנערים. 12% מהנערות ביצעו ניסיון אובדני לעומת 5.3% מהנערים, 26% מהנערות שוקלות ברצינות אובדנות לעומת 13.6% מהנערים.

ובישראל?

גם בישראל מדווחת מגמת הידרדרות נפשית בקרב בני נוער, והפער בין נערות לנערים מובהק. כך למשל בנתוני שירותי בריאות מכבי בדוח המועצה לשלום הילד: "בקרב בנות חלה עלייה של כ-69% בשיעור אבחנות הדיכאון (לעומת ירידה של 3% בקרב בנים), 42% עלייה בשיעור אבחנות חרדה (לעומת עלייה של 22% בקרב בנים), עלייה של 29% באבחנות הפרעות לחץ (לעומת עלייה של כ-7% בקרב בנים) ועלייה של כ-65% בשיעור אבחנות הפרעות האכילה (לעומת עלייה של כ-18% בקרב בנים)".(4)

רשתות חברתיות – ההשפעה השלילית וההזדמנות הנדירה

במאי 2023 פרסם US Surgeon General Advisory(4) דוח ייחודי הממוקד בהגנה על בריאות נפשית של בני נוער, ובו ציין: "…שימוש במדיה חברתית קשור לפגיעה בבריאות הנפשית של צעירים… מדיה חברתית עשויה גם להנציח חוסר שביעות רצון מהגוף, הפרעות אכילה, השוואה חברתית ודימוי עצמי נמוך, בייחוד בקרב נערות מתבגרות" (ראו תרשים מס' 1).

ואולם הרשתות החברתיות יכולות אף הן לעזור באיתור ובהנגשת עזרה במצבי מצוקה וסיכון. מחקרים מהשנים האחרונות מצביעים על האופן שבו אתרי שיח, קהילות ופורומים משמשים קולטן למצוקות נפש. מחקר בהונג-קונג מראה כי 30% מהסטודנטים שהתאבדו פרסמו את כוונתם לעשות זאת ברשת לפני המעשה עצמו. יתר על כן, לאתרי שיח מנוטרים ברשת יש השפעה על פנייה לטיפול. במחקר אוסטרלי שנערך על דאטה של 900,000 משתמשים בפורומים, 67% דיווחו שהפורום עזר להם במצוקותיהם ו-34% דיווחו שבעקבות הפורום הם החליטו לפנות לטיפול נפשי.

בחזרה לטכנולוגיה

זה החזון שהצבנו לטכנולוגיה: הנגשת מענה נפשי לכל מצוקה נפשית המתפרסמת בגלוי ברשתות חברתיות, לפי חומרת המצוקה.

עם שני מיליון פוסטים של נערות שעלו באתר הנערות בעילום שם, פנינו ל"רשות החדשנות וישראל דיגיטלית" (ספציפית – לרווחה דיגיטלית) בהצעה לפתח טכנולוגיית בינה מלאכותית שתעזור לאתר מצוקות ברשת החברתית, ולתעדף מצוקות המצביעות על סיכון וחירום בלוח מַחְוָונים (Dashboard), ובכלל זה שיקוף מגמות של המצוקות, פילוחים לסוגים ולרמות חומרה לכל מצוקה.

כך נולדה טכנולוגיית MoodKnight . MoodKnight היא מערכת מבוססת בינה מלאכותית ועיבוד שפה טבעית ML/NLP המאתרת מצוקות נפשיות בתכנים גלויים שעולים

ברשת, ומאפשרת הגשת עזרה נפשית דיגיטלית במקום שבו נכתבה המצוקה, לפי רמת חומרתה, על ידי הגורם המתאים.

באפיון הטכנולוגיה התבססנו על תרבות המענה ב-4Girls: פוסטים עם סכנת חיים הועברו למוקד 105 (בעבר הועברו ל-443), פוסטים עם קושי נפשי הועברו לעמותות כגון "דלת פתוחה" (מיניות ויחסים ראשונים) ו"עמותת שחף" (צמצום הפרעות אכילה), ומצוקות קלות – דימוי עצמי נמוך, דכדוך נקודתי, בדידות לא קיצונית וכדומה – לנערות מתנדבות מתוך רשת הנערות.

פירמידת המצוקות כבסיס ל-AI – תהליך הפיתוח

המערכת אוּמנה (עברה אימון ולמידה לזיהוי סיכון מסוגים שונים) על ידי צוות פסיכולוגים שעברו הכשרה והאחדת מסווגים, על גבי עשרות אלפי תוכני רשת בשפה העברית, כדי לאתר את המצוקות האלה: דימוי עצמי נמוך, בדידות, חרדות, דיכאונות, אלימות, מחשבות אובדניות ואחרות (מדור שכללנו בו מופעי מצוקה אחרים, כגון הפרעות אכילה, מצבים משפחתיים קשים ועוד). כל אחת מהמצוקות סווגה לשלוש רמות התערבות של מענה-רשת:

  1. מצוקה 'קלה' – מצוקות נפש המתאימות לתגובה מגולשים עמיתים בתוך הקהילה הדיגיטלית ואינן מחייבות התערבות של גורם טיפולי ("יש לי מבחן מחר. אני כל כך לחוצה…אמהלה!!! בחרדה פסיכית כל הלילה לא ישנתי"(5). רמה זו משמשת לתוכניות הכשרת מענה מנוער לנוער, ועליהן ארחיב בסוף המאמר.
  2. מצוקה סיכונית – מצוקות נפש המצביעות על צורך בהתערבות גורם טיפולי, כגון דיכאונות, חרדות המפריעות לתפקוד, בדידות ברמה גבוהה, דיווחי אלימות ועוד. ברמה זו נכללו פוסטים המצביעים על מצב סיכון שאינו חירום, כגון הצהרות על אבחון קליני (דיכאון, חרדה וכדומה), מצוקות המכילות עדויות למצוקה רגשית לאורך זמן, פוסטים המצביעים על שינוי דרמטי בתפקוד (כגון נפילה דרמטית ברמת הלמידה, שינוי מובהק באופן האכילה או במשקל, הסתגרות מוצהרת), סיטואציות חיים בסביבה מורכבת, או מובהקות לחוסר יכולת לשתף ולבקש עזרה.
  3. מצב חירום – מצב סכנת חיים ממשית (חשיבה אובדנית או פגיעה פיזית), או הסלמה של מצב סיכון שאינו חירום, ומצריך התערבות טיפולית דיגיטלית המעודדת טיפול פרונטלי "מחוץ למסך", מתוך חשש קונקרטי לחיי אדם.(6)

פירמידת המצוקות הוצגה לממשלה יחד עם החזון הטכנולוגי-חברתי-תעסוקתי: לצמצם את העומס הבלתי אפשרי על עובדות ועובדים סוציאליים באמצעות מענה רשת מיידי, עם תיעדוף מבוסס ביג דאטה ועיבוד שפה טבעי למצוקות בשלבי סיכון, על ידי בוגרי תואר ראשון, פנסיונרים ומתנדבים שקיבלו הכשרה מתאימה.

  1. תרשים הזרימה לעיל מייצג את עבודת הסיווג של הפסיכולוגים שעברו על עשרות אלפי פוסטים ומיינו אותם. כל אחד מהפוסטים סווג לפי:

a. יש / אין מצוקה

b. אם יש מצוקה – מה סוג המצוקה (5 סוגים – ו"אחר") ומה רמתה (נמוכה / סיכונית / חירומית)

  1. הפירמידה מייצגת את ההפניה של תוצרי הטכנולוגיה לנותני המענה:

a. רמה חירומית – גורמי חירום כמו 105, עמותת סה"ר

b. רמה סיכונית – פסיכולוגים / מתנדבי עמותות רלוונטיות

c. רמה נמוכה – מענה עמיתים.

הפירמידה מייצגת שכיחות של סוגי מצוקות לפי חומרתן. במציאות, סוג מצוקה דומה כגון חרם, בדידות, דימוי גוף וכדומה נמצאים בכל שלוש הרמות. מבחינה טכנולוגית, מאחר שמדובר בבינה מלאכותית שאומנה על ידי סיווג עשרות אלפי פוסטים כדי לאתר תבניות של תרבות כתיבה, רמת החומרה שהמערכת פועלת לפיה בהפניית גורמי מענה היא תוצר של קביעת הטכנולוגיה.   

החזון מוביל את ההחלטות הטכנולוגיות

הטכנולוגיה פותחה מתוך מטרה פרקטית – להגיש עזרה לכל אדם המבטא מצוקה ברשת, ולכן היא פותחה מתוך העדפה ל-recall על פניprecision , כלומר – לחיווי יתר של פוסטים על פני חיווי חסר והחמצת פוסטים בשל היותם לא מובהקים.

כדי למקד את הטכנולוגיה, בחרנו בכמה מצוקות רחבות היקף, ועבור כל אחת מהן יצרנו מודל קבלת החלטה על הימצאות מצוקה ועל רמת חומרתה. לדוגמה:

דיווחי אלימות – הן כלפי המדווח או המדווחת והן כלפי אנשים או נשים סביבם, סיווג רמת האלימות הביא בחשבון את כמות החשיפה אליה, אופי האלימות, השפעה נוכחית של אלימות בעבר ועוד.

דיווחי דיכאון וחרדה – דיווחים אלו אופיינו בחוסר נתונים, כגון משך זמן ורקע, אך ביטאו עדויות לפגיעה בתפקוד, שבאמצעותן יכולנו לבסס רמת חומרה, בעזרת השראה מאבחנות ה-DSM במובנן הרחב ובהתאמה למידע שניתן.

דיווחי אובדנות – פגיעות עצמיות קלות או מחשבות אובדניות כלליות, שנראה שאין בהן כוונה אובדנית, סווגו כאובדנות ברמה קלה; כוונות אובדניות או מחשבות אובדניות בשילוב עם רקע של ניסיונות אובדניים קודמים או פגיעה עצמית סווגו כאובדנות בינונית אך הוגדרו תהליכית כרמה המחייבת דיווח; תוכנית אובדנית קונקרטית או כוונה עכשווית לבצע מהלך מסכן חיים סווגו כאובדנות ברמה קשה.

האתגרים בסיווג הפוסטים היו מורכבים, והנה חלקם:
  • כיצד אפשר – בפוסט יחיד, חלקי, הכתוב לעיתים בשפה לא תקנית – לדייק בקביעת מצב מצוקה? ומאתגר עוד יותר, כיצד אפשר – בטקסט "לא מושלם" כזה – לאפיין את רמת המצוקה?
  • איך ליצור האחדה בציון מצוקה – כשבתוכן אחד מופיעות כמה מצוקות בכמה רמות חומרה? ומאתגר עוד יותר, האם לכל סוג מצוקה ניתן אותו משקל? (לצורך העניין, האם בדידות רמה 3 תקבל ציון כאובדנות רמה 2?)
  • איך ליצור מודל גנרי עבור צעירים ומבוגרים, אנשים ממגדרים ומדמוגרפיות שונות?

פוסטים העולים ברשת מאופיינים בשפה "מדוברת", קיצורי מילים, היעדר תוכן מלא, לעיתים הגזמה, לעיתים החסרה של עובדות חשובות, ובעיקר – תחושה של אקוטיות בבקשה לעזרה. כדי להגיע לדיוק באפיון רמת המצוקה הרגשית העולה מפוסט יחיד, התמודד צוות הפסיכולוגים עם עשרות אלפי תוכני רשת שהשוֹנוּת בהם רבה, ואביא כאן מעט מהממצאים.

פוסטים מתעתעים – חלק מהפוסטים הנושאים מצוקה לכאורה ברמה גבוהה התבררו כשיתופים באירועים מהעבר, או כסיפורי התגברות מעצימים. חלק היו "פוסט ונטילציה", שאומנם מעלה תסכול ומבוטא בטון שלילי אך לא נראה שיש לו השפעה שלילית על חיי הכותב/הכותבת ועל תפקודם. לאחר סיווג נרחב של פוסטים מסוג זה, זוהו מגמות ברורות, כגון הצפה זמנית של תסכול, פריקות כעס בעלות אופי כוללני, שיתופים במצוקה רגשית המצביעים על בקשה בגוון אופטימי לעזרה, התמודדויות עם מצוקות מהעבר, הגזמה כסגנון כתיבה אישי.

פוסטים מעלי חשד למצוקה ברמת סיכון וחירום:

  1. אינם מבטאים רק רגשות שליליים! בחלק מפוסטי סכנת חיים מצאנו גם תיאורי מציאות מלאת חיים, שנראה שנכתבה באופטימיות ובמילים חיוביות.
  2. מגלים נטייה להרחבת המצוקה לתחומים אחרים ולהסתכלות שלילית על החיים.
  3. כוללים שימוש רב במילה "אני" (מוכח מחקרית וגם נצפה אצלנו) ונראים כמייצגים אדם בעל מודעות עצמית גבוהה יותר.
  4. אינם תלויי מיקום – הפורום שהפוסט נכתב בו אינו מהווה אינדיקציה חד-משמעית לרמת סכנה וחירום. לצורך העניין, פוסט בקהילת "פריקות", המבטאת מצוקות, אינו מצביע בהכרח על היותו מצוקתי. ניקוי הטיה זו עזר לנו בדיוק הטכנולוגי.
המענה ברשת – אפשרויות ואתגרים

בישראל מתקיים מענה-רשת של עמותות כגון סה"ר, ער"ן ועל"ם, המפעילות מתנדבים. המתנדבים עונים למצוקות נפשיות ברמת סיכון וחירום כשהם מונחים על ידי אנשי טיפול מקצועיים. בעשייה נהדרת זו נבלמים העונים או מתקשים לתת מענה בגלל שני קשיים אינהרנטיים: 1. מצגי שווא  2. תיעדוף חסר.

  1. מצגי שווא – איתור פוסטים המבטאים מצוקה נעשה היום באמצעות בנק מילים. הבעיה היא שדרך זו של איתור גורמת להחמצת פוסטים משמעותיים וגם מבזבזת זמן יקר של המתנדבים. כך לדוגמה מקבלים המתנדבים משפטים כגון "אני מקיאה מהממשלה הזאת בא לי למות ממש דיכאון" (לא דורש התערבות) ולא מקבלים פוסטים כגון "הקיר לבן כמו הימים שלי והלילות אין סיבה להמשיך… מחר אני כבר לא יהיה פה".
  2. תיעדוף חסר – הפוסטים מגיעים בסדר כרונולוגי ונקראים ללא תיעדוף לפוסטים של חירום וסיכון. מכיוון שאיתור מילים מעלה יומית לוג של אלפי פוסטים(7) שחלקם הארי הוא סרק, המתנדבים המסורים אינם מגיעים בזמן (לעיתים כלל לא) אל פוסטים המביעים מצוקה ברמת סיכון וחירום.

כשמדובר בישראל ובאתרי תוכן, מנהלי ומנהלות קהילות ישלחו לעמותות בדרך כלל פוסטים המביעים מצוקה, אולם גם להם אין דרך טכנולוגית לתעדף פוסטים לפי רמת החומרה. וכך הפוסט מחכה לזמן משמרת של מנהל הקהילה ולערנותו האישית.

טכנולוגיית MoodKnight מאפשרת לכל עמותה ואתר לקבל Dashboard מצוקות (לוח מחוונים של המצוקות) עם חיווי לתיעדוף מצוקה מסוגי חירום וסיכון על פני מצוקה קלה. אך בהיעדר מימון מיוחד לנושא, הפעלת הטכנולוגיה מאתגרת עמותות.

השימוש בטכנולוגיה – אתגרים לאומיים

הטכנולוגיה פותחה במימון ממשלתי עבור יעדים ממשלתיים, ובעברית, ועם זאת היא  מתקשה למצוא ישימות ביצועית. ואלה החסמים בדרך לאימוץ תהליך טכנולוגי לאיתור מצוקות ברשת:

  1. פרטיות – מהלך ממשלתי מחייב התייחסות משפטית להסדרת נקודה זו. העמותות הפועלות היום מתבססות על פרקטיקה של עו"ס שטח, המגלה את זהותו ומזמין המשך שיח פורמלי. אנו קוראים להסדרה של נושא זה כדי לאפשר לטכנולוגיות ולעמותות לפרוץ דרך בתחום המענה ברשת.
  2. קשרי מרחב גיאוגרפי ודיגיטלי – שירותי הרווחה, החינוך והבריאות פועלים בחלוקה גיאוגרפית, לפי רשויות, ואילו ברשת החברתית הדיגיטלית נקלטות מצוקות מרחבי הארץ ללא שיוך ברור. לכן ההתייחסות ההוליסטית חסרה (לעיתים הכותב או הכותבת אנונימיים, חסרי מידע, אין למי להפנות כי לא ידוע מאיזה אזור הפונה וכדומה).
  3. חשש לתביעות בשל איתור חסר – ההזדמנות הכרוכה בהרחבת אחריות לתחום חדש עלולה לזמן תביעות בשל אי הגעה אל פוסטים שהביעו מצוקה ולא קיבלו מענה. אנחנו קוראים ליצור גבולות מענה ותיאום ציפיות (גם היום אין 100% נגישות לאנשים במצוקה!).
  4. חשש להכבדה על כוח האדם – גם היום קשה לעמוד בעומס הפונים אל הרווחה. זרם נוסף של קריאות לעזרה עלול להכביד. אנחנו אומרים: תנו לבוגרי תואר ראשון התמחות במענה דיגיטלי, הפעילו את האנשים הטובים שיצאו לפנסיה. כך נצמצם את העול המוטל על כתפי אנשי המקצוע.
  5. אתיקה של מענה – היום אין התוויה גורפת למענה דיגיטלי, ולכן כל עמותה עונה לפי מיטב הבנת הנהגתה. אנו קוראים להתוות אתיקת מענה-רשת מקובלת על הממשלה, שתכלול את הידע של כולנו – בעלי אתרים ועמותות.
"תומכות ברשת – צומחות ברשת"

אפשרות יישומית למענה עמיתיםPEER 2 PEER   למצוקות ברמה נמוכה

התחלנו את המסע עם אתר לכתיבה בעילום שם של נערות, ועזרת עמיתים (peer support) אינטואיטיבית של הגולשות באתר. אנו מאמינות שעזרה בשלבים הראשוניים מצמצמת מצוקות נפש, ולכן התיעדוף שיצרנו טכנולוגית מאפשר – נוסף על הפעלת אנשי ונשות טיפול וכוחות הצלה – גם עזרת עמיתים בקבוצת השווים.

בשנת 2020 פיתחנו תוכנית להכשרת נערות בכיתות ט'-י"ב למענה רשת תומך, מכיל ובגובה העיניים, לנערות המבטאות ברשת מצוקות קלות. הנערות בתוכנית מקבלות הכשרה מתמשכת, ומשלב מסוים עונות לפוסטים המבטאים בגלוי מצוקות קלות (דימוי עצמי, לחץ חברתי, ניכור בקבוצת השוות, התמקמות בבית ובחברה ועוד). התוכנית "תומכות ברשת – צומחות ברשת" נוסתה בעיריית בת ים כפיילוט עם שלוש קבוצות. הנערות בקבוצה דיווחו (ממצאים מסקר כמותי ומסקר איכותני) על השינוי הדרמטי ביכולתן להביע אמפתיה באופן מכיל וכן בחוויית היכולת הרגשית שלהן לעזור לאחרות. חלקן ביטאו שינוי במיקום שלהן כדמות שאליה פונים לעזרה בבית ובמסגרות החינוך. השנה (2023) נקלטה התוכנית במערכת גפ"ן. מספרה 33026, והיא זמינה לכל מנהל ומנהלת בית ספר בכל רשות.

סיכום

כשפתחתי את אתר הנערות לכתיבה בעילום שם לא דמיינתי את ההיקף של חוויות הצמיחה הקשות המשותפות לנערות המוגדרות נורמטיביות. לאורך השנים, ועם התפתחות הרשתות החברתיות, צמחו מצוקות אלו לממדי מגפה. ובכל זאת, בכוחם של המדיום האינטרנטי ושל הרשתות החברתיות להביא לשינוי חיובי – בהיקף נרחב ומייד. הטכנולוגיה שפותחה אומנם לא מצאה מודל עסקי יציב, אך נפש יזם היא נפש אופטימית. התוכנית "תומכות ברשת – צומחות ברשת" היא התחלה של מענה עמיתים, עם יעדים לאומיים ברורים, ואני תקווה שתגיע לכל נערה בישראל.

* ד"ר חוה דורון היא יזמת חברתית, מנכ"לית ובעלים של חברת 4Girls LTD. Girls ltd4 (פור גירלס בע"מ) היא חברה טכנולוגית-חברתית שנוסדה כדי לעודד בריאות נפשית באמצעות המדיה החברתית.

הערות שוליים

1 Girls ltd4 (פור גירלס בע"מ) היא חברה טכנולוגית-חברתית שנוסדה כדי לעודד בריאות נפשית באמצעות המדיה החברתית. 

2 https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/su/su6901a6.htm#F2_down

3 https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/71/su/pdfs/su7103a1-a5-h.pdf

4 המועצה לשלום הילד (2022). לקט נתונים מתוך שנתון סטטיסטי ילדים בישראל 2021.

The US Surgeon General "Protecting Youth Mental Health" עדויות להשפעת המדיה החברתית https://www.hhs.gov/about/news/2023/05/23/surgeon-general-issues-new-advisory-about-effects-social-media-use-has-youth-mental-health.html

5 מעניין לציין שהטכנולוגיה יודעת לאתר מצוקות גם בשגיאות כתיב: לדוגמה, "אני ילך מפה" במקום אני אלך מכאן.

6 יש לציין שהמענה הישיר לנערות הוא דיגיטלי בלבד. במסגרת העבודה הארגון עומד בקשר עם 105 כדי לתת מענה לנערות אם כי בעקיפין.

7 לוג בהקשר זה הוא קובץ (בדרך כלל אקסל) שמכיל שורות טקסטים המוגשים לבדיקת המתנדבים.



עדכון אחרון 4 ספטמבר 2024
המערכת בפעולה, אין לסגור את הדפדפן עד להצגת אישור ההרשמה באתר.