הכר את נשות המכון
ד"ר איילת נועם־רוזנטל
רכזת הגיל הרך ותחום עבודה סוציאלית
ד"ר איילת נועם-רוזנטל,
נשואה לאריאל ואמא לשניים
לפני כשנה סיימה דוקטורט
מאז 2011 עובדת במכון

"התחלתי כעוזרת מחקר והתאהבתי במכון, הרגשתי פריבילגיה גדולה ללמוד כל יום עוד ועוד. מאז התקדמתי לתפקידים נוספים"
1. מהם האתגרים בתחום שאת עוסקת בו?
מאז 7 באוקטובר האתגר המרכזי הוא לפתח ידע על התערבות במצבים חסרי תקדים שכמעט אין להם התייחסות בספרות. ילדים רבים התייתמו מהוריהם, היו חשופים לטבח קשה ואחר כך נחטפו, וגם אנשי מקצוע צריכים להתערב ולהכיל את הדברים הללו כשהם בעצמם פונו מבתיהם ומתמודדים עם טראומות ולחצים אישיים,
בחודשיים האחרונים יש לי זכות גדולה לקחת חלק בפיתוח מתווים והכשרות עבור משרד הרווחה, כדי להתמודד עם מצבים חדשים שהמלחמה זימנה לנו: התערבות עם ילדים שנותרו ללא שני הורים, עם ילדים שהיו חשופים לטבח ועם הילדים ששבו משבי חמאס. יחד עם הקואליציה לטראומה ועם משרד הרווחה, אני מלווה קבוצה של עובדות סוציאליות שמלוות משפחות של חטוף או נעדר. מנסה לסייע לחשוב על שיח עם ילדים שיש להם בן משפחה בשבי.



"אני אוהבת מאוד את התפקיד שלי. אני אוהבת את הגיוון שבו, את המפגש עם השטח"
2. מה עשית לפני שהתחלת לעבוד במכון, ולמה בחרת בתחום?
הגעתי למכון כשהייתי בתחילת דרכי המקצועית כעובדת סוציאלית. תמיד ידעתי שהתחום של ילדים בסיכון מעניין אותי ובעיקר פיתוח ידע בתחום. התחלתי כעוזרת מחקר והתאהבתי במכון, הרגשתי פריבילגיה גדולה ללמוד כל יום עוד ועוד. מאז התקדמתי לתפקידים נוספים. הייתי אחראית על תחום הסימולציות במרכז לסימולציות רפואיות וריכזתי את תחום הגיל הרך ובמקביל לסיום התואר השלישי השתלבתי גם כחברת סגל במכללה האקדמית הדסה.
3. מה השתנה בך מאז התחלת לעבוד במכון?
לא יודעת אם משהו השתנה בי באישיות, אבל אין ספק שהתפתחתי מאוד כחוקרת, מרצה וגם כאימא.
4. מה חקרת בעבודת הדוקטורט שלך?
בעבודת הדוקטורט ביקשתי להשמיע את קולם של הילדים ביחס להגדרה של התעללות פיזית ונפשית בילדים. המחקר סיפק הבנות חדשות ביחס לצורך לערב ילדים בתהליכי המשגה ואופרציונליזציה של התעללות לצד החשיבות של העמקה בחקר ההתעללות הרגשית.
5. אם היית יכולה להתחלף בתפקיד, עם מי היית מתחלפת ולמה?
אני אוהבת מאוד את התפקיד שלי. אני אוהבת את הגיוון שבו, את המפגש עם השטח, הלמידה האינסופית מאנשי המקצוע המדהימים שאני פוגשת ואת ההזדמנות להמשיך ולהתפתח אקדמית ואישית.
