The website supports Exploer 11 and up

קורס התערבות טיפולית עם ילדים ומשפחות במצבי טראומה ומשבר

19 בנובמבר 2023 - 7 בינואר 2024

8 מפגשים החל מ-19 נובמבר 2023 - 7 ינואר 2024 | בזום

קהל היעד

התוכנית מיועדת למטפלים מהתחומים: עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה, מטפלים הבעתיים וקרימינולוגים קליניים.

מטרת ההשתלמות

משפחות שמגיעות לטיפול סובלות לעיתים קרובות מאירועי דחק ואירועים טראומטיים שהתרחשו במשפחה.  אירועים אלה כוללים חשיפה לאלימות או חוויות אלימות קשות, התעללות בילדים, מחלה קשה או מוות פתאומי של בן משפחה, סכסוכי גירושין, ועוד. חלק גדול מהמשפחות סובל מטראומה מתמשכת.

טראומה משפיעה באופן דרמטי על ילדים ומשפחות. יחד עם זאת, קשה לדבר על טראומה – גם הורים וגם אנשי מקצוע נוטים למזער את השפעת הטראומה על ילדים, ואנשי מקצוע מתקשים למצוא את הדרכים לדיבור על טראומה עם ילדים.

מטרת התוכנית היא להעניק למטפלים כלים לפגוש משפחות וילדים שחוו אירועים טראומטיים, לצורך הערכה ועיבוד.  דגש מיוחד יושם על "הדיבור על טראומה" עם ילדים, עם הוריהם, וביחד.

משך ומבנה ההשתלמות

ההשתלמות תכלול 8 ימי לימוד, בימי ראשון, בין השעות 9:00 – 12:15 החל מה 19 בנובמבר 2023 בזום

מבנה כל מפגש כדלקמן:

9:00 – 10:30 – יחידה 1

10:30 – 10:45 – הפסקה

10:45 – 12:15 – יחידה 2

תנאים לקבלה – אישור/תעודת סיום מותנית ב:

– על מנת לקבל תעודה יש להירשם למפגשים ולהיות נוכחים במצלמה פתוחה.

– לא ניתן לקבל תעודה בהיעדרות של מעל שני מפגשים.

שימו לב! חובה להעלות בטופס ההרשמה תעודה המעידה על השתייכותכם לאחד מהמקצועות האלה – עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה, מטפלים הבעתיים, קרימינולוגים קליניים. אין להירשם ללא העלאת התעודה.
תאריך נושא ההרצאה שם המרצה
19 בנובמבר
הגדרה של טראומה והשפעותיה על ילדים ומשפחות
בט דגני
26 בנובמבר
השפעת טראומה על ההורות + טראומה והעברה בין-דורית
מיכל זיו
3 בדצמבר
הערכה של מצב המשפחה והשפעת הטראומה עליה
גלי יקותיאלי
10 בדצמבר
שפת הדיבור על אירועים קשים עם ילדים (צעירים)
מיכל ירדני
17 בדצמבר
שפת הדיבור עם מתבגרים
חיים יגן
24 בדצמבר
המשפחה נפגשת ביחד – מה עושים שם?
מיכל ירדני
24 בדצמבר
הצגת מודל ״מדברים ביחד - ילדים והורים״: התערבות מניעתית ראשונית ממוקדת התקשרות לילדים והורים
נעמה קרויזר
31 בדצמבר
העיסוק בטראומה והשפעתו על המטפל עקרונות טיפול בטראומה
ד"ר פולה דוד
מחיר הקורס: 1000 ש"ח

בט דגני: .A.M בפסיכולוגיה התפתחותית, אוניברסיטת קולומביה, ניו יורק. פסיכולוגית התפתחותית וחינוכית מומחית, מדריכה התפתחותית מוסמכת. מרצה ומדריכה בתחום של טיפול הורה ילד ממוקד טראומה ((CPP  מטעם מכון חרוב ובאופן פרטי במסגרות ציבוריות שונות ברחבי הארץ. מנהלת ומטפלת במרכז טיפולי התפתחותי רב מקצועי "רגעי מפגש", רעננה. בוגרת קורס CPP, 2012.

 גלי יקותיאלי: פסיכולוגית קלינית וחינוכית. סגנית מנהל התחנה לטיפול בילד ע"ש אילן (החי"ש), ירושלים. מטפלת, מדריכה ומרצה בתחום טיפול ילד-הורה במצבי טראומה CPP. קליניקה פרטית

חיים יגן, פסיכולוג קליני, מנהל תחום טיפול "בבית דניאלה" – טיפול יום לנוער עם קשיים נפשיים. בעבר פסיכולוג ראשי וסגן מנהל של "העוגן הקהילתי" – כפר טיפולי לנוער בסיכון, מטפל בקליניקה פרטית ומלמד ומרצה על הנושא של טראומה והשפעתה על מתבגרים.

מיכל זיו: פסיכולוגית חינוכית מומחית. מנהלת מרכז "אפשרויות" לאבחון וטיפול לילדים והורים. 

מטפלת באופן אינטגרטיבי וחוויתי, בגישות מבוססות התקשרות וממוקדות רגש עם הורים וילדים, מתבגרים מבוגרים וזוגות. מלמדת ומדריכה על טיפול בהורות, טיפול בטראומה, טיפול מבוסס התקשרות וטיפול אינטגרטיבי בילדים ומבוגרים.

מרצה במכון מפרשים לחקר והוראת הפסיכותרפיה, במכללה האקדמית תל אביב –יפו ומטעם מכון חרוב. 

בקליניקה הפרטית בתל אביב מטפלת בהורות, בילדים ונוער, במבוגרים (AEDP), טיפול זוגי (EFT), טיפול בטראומה בינקות (CPP). מומחית ללקויות קשב ולמידה ולטיפול התנהגותי-קוגניטיבי (CBT).

מיכל ירדני: פסיכולוגית התפתחותית מומחית, מטפלת בהורים וילדים בגישות מבוססות התקשרות. מנהלת תחום התערבות והשתלמויות במרכז "דואט" באוניברסיטת בן גוריון, עובדת באלו"ט כמדריכה ומרצה במחלק לפיתוח ידע ובעלת קליניקה פרטית. בוגרת קורס CPP, מדריכה ומרצה מטעם מכון "חרוב". מדריכה בתכנית "עוגן" לפסיכותרפיה אינטגרטיבית במכללה האקדמית תל- אביב יפו.

נעמה קרויזר: פסיכולוגית שיקומית, מטפלת ומדריכה בביה"ח השיקומי לילדים אלין בירושלים, מוסמכת בטיפול בטראומה בגיל הרך (CPP).

ד"ר פולה דוד: עובדת סוציאלית ובוגרת קורס הפסיכותרפיה של החברה הפסיכואנליטית בירושלים. מנהלת האגף לתוכניות לימוד במכון חרוב. בעלת קליניקה פרטית. במסגרת העבודה במכון חרוב, מרכזת את ההכשרה בפסיכותרפיה ילד-הורה (Child-Parent Psychotherapy, CPP), התערבות לילדים בגיל הרך שחוו טראומה בילדות, והוריהם.



עדכון אחרון 31 דצמבר 2023

הרשמה ותשלום

ההרשמה נסגרה בשל ריבוי משתתפים. מזמינים אתכם להרשם להרצאות אחרות בתכנית.
צוות מכון חרוב

המערכת בפעולה, אין לסגור את הדפדפן עד להצגת אישור ההרשמה באתר.