The website supports Exploer 11 and up

קריסתו ושיקומו של המרחב המעברי כביטוי לטראומה והחלמה – המשחק ככלי אבחוני וטיפולי בטראומה וטראומה מינית

להורדת ההזמנה לחצו כאן

ההכשרה מיועדת לבוגרי הקורס טיפול בילדים שעברו פגיעה מינית בלבד. הרשמתם של נרשמים שאינם בוגרי הקורס תבוטל!

 

מרצה: יפעת קלוש-יגל

יום רביעי, 1 ו-15 במרץ | בין השעות 9:00-15:30

_____

תאור המפגשים:

מפגש ראשון – יום רביעי, 1 במרץ  |   9:00-15:30

קריסתו ושיקומו של המרחב המעברי  כביטוי לטראומה והחלמה – המשחק ככלי אבחוני וטיפולי בטראומה וטראומה מינית

 

על פי תיאוריות של העצמי, כשלים ראשוניים חמורים בתוך יחסי הורה-ילד, עלולים להיחוות כטראומה. כשלים אלו ישפיעו גם על התמודדות עם טראומות מיניות שקורות בשלבים מאוחרים יותר בחיים, ועל אופן ההתמודדות איתן.

 

בטיפול בטראומה מינית, יש לקחת בחשבון רקע טראומטי בהתפתחות ובהתקשרות, מה שידרוש טכניקה שמותאמת לטיפול על רקע פגיעה טראומטית בהתקשרות. רגישות והתאמת הטכניקה בטיפול בטראומות, חשובה מאוד במיוחד עם ילדים ומתבגרים, שמלכתחילה כוחות האגו ומבנה העצמי שלהם פחות מגובשים.

 

יכולת המשחק אצל ילדים כמעט נתפסת כעובדה קיימת, אך לא בכל משחק יש משחקיות, ומרחב מעברי. משחק יכול להיות חזרתי, כפייתי, משעמם ונטול חיים, מה שמעיד על חרדה גבוהה, צמצום המרחב המעברי ועקבות של טראומה. הטראומה המינית תצבע גם היא את אופן המשחק, מבחינת תוכן ואיכות.

 

מטרת השתלמות זו, לגבש ראייה אבחונית בתחילת טיפול באמצעות איכות המשחק, להיעזר במשחק ברגעים בהם אין מרחב מעברי, אין יכולת לשמוע פרשנות, אין יכולת לאסוציאציות ולמשחק ספונטני  וחי, כמו גם, להרחיב את היכולת הטיפולית על ידי התערבויות שמאפשרות  את הורדת החרדה ושיקום המרחב המעברי והמשחקי.

 

  • מהו משחק בחיים ובטיפול. ההבדל בין משחק למשחקיות, בהקשר לטראומה, טראומה מינית  ודיסוציאציה. המרחב המעברי והקשר שלו למשחקיות כחלק ממשחק ודיבור.
  • התפתחות בריאה של המרחב המעברי. התפתחות בריאה של המשחק והמשחקיות.
  • התפתחות פתולוגית, וקריסה של המרחב המעברי והמשחקיות, כפוטנציאל לטראומה. התרומה של טראומה, טראומה מינית ודיסוציאציה לקריסת המרחב המעברי והמשחקיות.
  • התערבויות קליניות – הדחקה מול דיסוציאציה מורה נבוכים –  ויניקוט ואלוורז –  אינטגרציה בין טכניקות ישנות וחדשות. זיהוי קריסתו של המרחב המעברי והמשחקיות בפגישה, ושיקומו

 

מפגש שני –  יום רביעי 15 במרץ  | בין השעות  9:00-15:30

בין חוויה לפרשנות – משחק השרבוטים כפונקציה מעברית, היבטים אבחוניים וטיפוליים

  • התיאוריה מאחורי משחק השרבוטים
  • כיצד משחקים – מאז ועד היום
  • התנסות במשחק, למידה מתוך חוויה
  • השימוש בשרבוטים ככלי אבחוני – דוגמא קלינית
  • שרבוטים ככלי טיפולי
  • הצגה קלינית על הרחבת המרחב המעברי ומשחקיות עם ילדה.

יפעת קלוש-יגל, פסיכולוגית קלינית בכירה ומדריכה מוסמכת. מלמדת ומרצה בבתי ספר לפסיכותרפיה, במרכזים לפגיעות מיניות ובבריאות הנפש.

 

ההשתלמות מוכרת לגמול השתלמות לעו"סים – 14 שעות

ההכשרה תתקיים באוניברסיטה העברית, הר הצופים ירושלים

מחיר – 500 ₪

 



עדכון אחרון 30 נובמבר 2022

הרשמה ותשלום

אנו מכבדים את כל כרטיסי האשראי למעט אמריקן אקספרס

אני מאשר/ת קבלת ניוזלטר על פעילות, תכנים מקצועיים, ופרסומים של מכון חרוב. הפרטים ישמרו במערכת ואינם מועברים לגורם נוסף.

*שדה חובה

לתשומת לב: תהליך ההרשמה יושלם רק לאחר קבלת אישור הרשמה בכתובת המייל שתוזן.

מעל 50 ₪ אפשר לחלק לתשלומים

דף תשלום מאובטח
המערכת בפעולה, אין לסגור את הדפדפן עד להצגת אישור ההרשמה באתר.