The website supports Exploer 11 and up

הורות בעידן הדיגיטלי – על ילדים ונוער ברשת ועל תפקידם של ההורים

 

הרצאה של שעה בפלטפורמת ZOOM

יום רביעי ה-17 למרץ 2021

בין השעות 12:00-11:00

 

להורדת ההזמנה לחצו כאן

 

 

המרצה:

ד"ר נאוה כהן-אביגדור, ראשת האגף האזרחי – 105, המשרד לחיזוק וקידום קהילתי

 

– מאפייני הגלישה של ילדים ובני נוער במרחב המקוון
– זירות, איומים וסכנות
– המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – 105
– חשיבותה של מעורבות הורית בעידן הדיגיטלי

 

אנו חיים בעידן של הורות דיגיטלית ולמעורבות ההורים בחיים המקוונים של ילדיהם יש חשיבות יתרה. מדובר באתגר משמעותי ביותר עבור ההורים, אשר חלקם צריך להתגבר תחילה על הפער הדיגיטלי הבין-דורי שקיים בכל הנוגע למרחב הוירטואלי ועל טכנופוביה.
במסגרת ההרצאה יוצגו מאפייני הגלישה וההתנהלות של קטינים במרחב המקוון; זירות הפעילות המרכזיות – אתרים, אפליקציות ורשתות חברתיות; האיומים, גורמי הסיכון ושיעורי החשיפה לפגיעות; וכן את חשיבותה של המעורבות ההורית – איך לדבר עם הילדים ולהיות הורים משמעותיים גם בעידן הדיגיטלי.

התפתחות והתרחבות המרחב המקוון, בד בבד עם התעצמות תופעות השימוש הכפייתי וההתמכרות למסכים, הופכים מרחב זה לזירת פעילות משמעותית ומשפיעה, בעיקר בקרב הדור הצעיר, שנולד לתוך העולם הווירטואלי ורואה בו עולם ממשי לכל דבר. מעשי האלימות, הבריונות והפשיעה נגד קטינים ברשת מתגברים ומחקרים בארץ ובעולם מציגים נתונים קשים, הן מבחינת גיל ומספר הנפגעים והן מבחינת אופי ורמת הפגיעות. פדופיליה, עבירות מין, שידול לזנות, מכירת סמים ואלכוהול, סחיטה, הימורים, התחזות, מרמה והונאה, איומים והטרדות, נידוי וחרמות, ביוש (shaming), בריונות ועוד – כל אלה הם תופעות אנטי-חברתיות נפוצות באינטרנט, ובעיקר ברשתות החברתיות ובאפליקציות, אשר עלולות להיות בעלות השלכות קשות ביותר. במקרים קיצוניים, הנפגעים מתופעות אלו סובלים מדיכאון עמוק וישנם אף פגיעות או רצפים של פגיעות המובילים למחשבות אובדניות, לפגיעה עצמית ולמעשי התאבדות.
ילדים ובני נוער גולשים באינטרנט שעות רבות במהלך היממה – בהרבה מקרים ללא הכוונה או השגחה מלאה – ותוך כדי כך הם עלולים להיחשף גם לאיומים אלה.
שימוש היתר במסכים עלול אף להוביל להתמכרות. חשוב להדגיש, כי הפגיעות ומעשי האלימות, הבריונות והפשיעה אינם רק מנת חלקם של ילדים ובני נוער עם בעיות
חברתיות, בעלי מראה יוצא-דופן או משכבה כלכלית-חברתית נמוכה. כל ילד עלול להיות קורבן לאלימות ברשת!

 

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – 105 הינו המענה המדינתי להתפתחויות הטכנולוגיות המואצות ולהשפעתן המשמעותית והישירה, הן על חייהם של הילדים ובני הנוער בישראל והן על ביטחונם האישי במרחב המקוון. המטה הלאומי מוביל מאבק נחוש ואפקטיבי בפגיעות בקטינים במרחב המקוון במטרה ליצור סביבה וירטואלית בטוחה.
מוקד 105 פועל 24/7 והוא כתובת לכל טווח הפגיעות בקטינים ברשת, בין אם מדובר בפגיעה אזרחית ובין אם בעבירה פלילית.

 

 



עדכון אחרון 17 מרץ 2021

הרשמה

ההרשמה נסגרה בשל ריבוי משתתפים. מזמינים אתכם להרשם להרצאות אחרות בתכנית.
צוות מכון חרוב

המערכת בפעולה, אין לסגור את הדפדפן עד להצגת אישור ההרשמה באתר.