The website supports Exploer 11 and up

להיות שם בשבילם: היבטים של קשר מיטיב למען תלמידים נפגעי התעללות והזנחה

ההרשמה לסדרה הסתיימה.

 

סדרה של חמישה מפגשים לאנשי מקצוע מתחום החינוך: מורים, מחנכים, יועצים חינוכיים, פסיכולוגיים חינוכיים ואנשי מקצוע אחרים בפלטפורמת ZOOM

מרץ – אפריל 2021, 1/3, 8/3, 15/3, 22/3, 5/4 | בין השעות 17:30-16:00

מחיר הסדרה: 100 ₪

 

להורדת ההזמנה לחצו כאן

 

מערכת החינוך הינה מערכת מרכזית ומשמעותית בחייהם של ילדים ובני נוער. מרכזיותה וחשיבותה של מערכת זו גדולה ומוכפלת עבור ילדים ובני נוער נפגעי התעללות והזנחה, אלו נמצאים בסיכון החמור ביותר כיוון שמקור הסיכון הוא לעיתים, מביתם ומשפחתם, הדמות שתפקידה הטבעי ביותר הוא להגן- היא לעיתים הפוגעת והמזניחה ולעיתים זו שלא נמצאת שם כדי להגן.

צוותי חינוך מתמודדים בכל יום עם השלכות של פגיעות בעבר או בהווה, ולא תמיד יש להם/ן את הכלים למענה חינוכי ואישי מותאם.

מטרת התוכנית היא להוסיף לצוותים פרספקטיבה מקצועית שלוקחת בחשבון את הרקע הטראומטי ממנו מגיעים התלמידים, מבינה את ההשלכות הנפשיות והרגשיות על התלמידים שבאות לידי ביטוי בהתנהגותם ותפקודם במסגרת החינוכית ומתאימה את הלמידה, הטיפול ומרחב בית הספר לצרכים אלו.

 

 

בתכנית:

 

מפגש 1: 01/03/21

הסיפור מאחורי ההתנהגות: מחסך, הזנחה ופגיעה לתוקפנות, אלימות והימנעות
על המפגש בין טראומה בילדות/התבגרות ובית הספר; השלכות הפגיעה על התפתחות והמצב הרגשי שמקשים להתמודד עם המשימות החינוכיות והחברתיות; התמודדות עם המופעים ההתנהגותיים במרחב החינוכי
-המרצה: אבי לוין, פסיכולוג קליני

 

מפגש 2: 08/03/21

למידה מרחוק וקשר קרוב- על חינוך וקשר (לצד למידה) בימי הקורונה

איך שומרים על קשר מגן ומיטיב גם במרחק?; משמעות המשימה החינוכית-רגשית בימי הקורונה בכלל ולילדים נפגעי התעללות והזנחה בפרט
המרצה: ירון גנאור, מומחה לעבודה עם נוער בסיכון ובקצה הרצף ובתחומי הטיפול המוסדי

 

מפגש 3: 15/03/21

איך מדברים עם תלמידים על אירועי חיים קשים?
חיבור בין רגש להתנהגות, מתן פשר, תמיכה ולווי שיאפשרו את הנראות של התלמיד והפגיעה בו מול תמיכה במילוי המשימות ההתפתחותיות החינוכיות והחברתיות
-המרצה: ד"ר סיגל קני פז, עובדת סוציאלית קלינית, סגנית ראש מינהל הרווחה ומנהלת המרכז לשלום המשפחה נתניה

 

מפגש 4: 22/03/21

עקרונות התערבות בשיטת המנטליזציה במרחב החינוכי כמענה לצרכים הרגשיים
למידת עקרונות ההתערבות מבוססת מנטליזציה ויישומה במרחב החינוכי לקידום הקשר האישי מורה-תלמיד ויצירת מרחב רפלקטיבי התורם להפחתת הסטרס בקרב מורים ותלמידים.
-המרצה: ד"ר דנה לסרי, פסיכולוגית קלינית, חוקרת ומטפלת בתחום טראומות ילדות והתערבויות מבוססות מנטליזציה

 

מפגש 5: 05/04/21

הובלה לשינוי ועקרונות הראיון המוטיבציוני במפגש עם ילדים ונוער בסיכון
כיצד ניתן לקיים שיח אפקטיבי עם בני נוער המקדם שינוי התנהגות בלתי רצויה?  ומהם העקרונות שצריכים להנחות אותנו בשיח עימם

-המרצה: אסף לוי, עובד סוציאלי ויועץ חינוכי, מדריך הורים וצוותים חינוכיים

 

 

 

SHIRA



עדכון אחרון 23 מרץ 2021

הרשמה ותשלום

ההרשמה נסגרה בשל ריבוי משתתפים. מזמינים אתכם להרשם להרצאות אחרות בתכנית.
צוות מכון חרוב

המערכת בפעולה, אין לסגור את הדפדפן עד להצגת אישור ההרשמה באתר.