The website supports Exploer 11 and up

סוגיות של אתיקה בטיפול וכיצד ניתן להתייחס אליהן -סדרת מפגשים בזום עם אמיתי מגד

ההרשמה הסתיימה!

אמתי מגד (MFT) – מטפל זוגי ומשפחתי ומדריך מוסמך. ראש התוכניות להכשרת מטפלים זוגיים ומשפחתיים במכללה האקדמית תל חי ובמרכז לפסיכותרפיה אינטגרטיבית בהרצליה. מחברם של חמישה ספרים על יחסים וטיפול. האחרון "להיות ראוי" שתורגם לאחרונה לאנגלית "Earning Worthiness". תלמידם האישי של ד"ר בוסורמני נאז' וד"ר דויד סנרש.

 

חמישה מפגשים, ימי שלישי – 21.2, 28.2, 14.3, 21.3, 28.3

בין השעות 11:00-9:30

 

להורדת ההזמנה לחצו כאן

 

בין אם אנחנו עובדים במסגרות שמטפלות באופן רשמי באלימות, התעללות והזנחה, ובין אם אנחנו מטפלים בקליניקה פרטית ונפגשים, לכאורה, עם אנשים נורמטיביים – סוגיות של אתיקה ביחסים בין אישיים נמצאות שם תמיד. חלקן בולטות וחלקן מוסוות.

בד בבד עם ההתבוננות בסוגיות גלויות של התעללות והזנחה, מטרת סדרת הרצאות זו היא להעלות על פני השטח את אותם מקרים שבהם הקושי האתי מסתתר.  האם שלכאורה מסורה מאוד לילד שלה אך למעשה דואגת להשאירו קטן ותלותי, האב שמזמין את ילדו לעמוד לצידו בסכסוך עם האם, ההורה שמאפשר לילדו להכות אותו, בן הזוג שמאפשר לבת זוגו לנצל ולהשפיל אותו, בן הזוג שמתמרן את בת זוגתו ומכחיש את מעשיו.

 

האם כמטפלים אנו מעזים להתבונן בסוגיות אלו או מתעלמים מהן? וכשאנו נפגשים עימן, האם אנו חשים שזו זכותנו להגיב? להתערב? אולי אפילו חובתנו? או שאנחנו מעדיפים להישאר "לא שיפוטיים" ועם "קבלה ללא תנאי"?

 

בסדרת הרצאות זו, זה נציע עמדה הטוענת שמטפלים ניצבים בפני דילמות אתיות כל הזמן, ששיפוט מופיע בחשיבה שלנו באופן אוטומטי, בין אם נרצה בכך ובין אם לא, ושישנן דרכים להכניס לתוך חדר הטיפול שיפוטיות וערכיות שהן מכבדות ובו זמנית משפיעות ויעילות ביצירת שינוי.

 

 

21 בפברואר

האיסור על עיסוק בשיפוטיות ואשמה בפסיכותרפיה:

מפרויד ועד הפוסט מודרניזם, כיצד הוציאה הפסיכותרפיה את האשמה, המצפון והשיפוט מהקליניקה. והאם באמת אין מקום לאלה בטיפול?

 

28 בפברואר

כיצד אנו מקדדים דילמות מוסריות באופן אוטומטי

מודלים שונים להבנה של האופן שבו שיפוט מוסרי מתבצע במוחנו. מקולברג וגיליגן, דרך היידט ועד למודל של פרופ ענר גוברין

 

14 במרץ

פרנטיפיקציה ושימושים נוספים בילדים

גילוי עריות, ניכור הורי, סינדרום מינכהוזן על ידי שליח, כל אלה הן דוגמאות לאופנים בהם הורים משתמשים בילדיהם על מנת לספק את הצרכים שלהם עצמם. נלמד להתבונן ולהתערב במקרים אלו.

 

21 במרץ

נרקיסיזם לעומת דיאלוג כמודל לעבודה אתית

במיתולוגיה היוונית אקו מתאהבת בנרקיס, אך הוא לא נענה לה. אנו נתבונן במערכות יחסים שבהם לאחד יש קווים נרקיסיסטיים, והאחר משמש לו כאובייקט, ולשני ישנם קווים של אקו, והוא מוותר על העצמיות שלו. נראה כיצד הבנה כזו יכולה לסייע לנו בטיפול

 

28 במרץ

מה הופך אנשים לראויים, וכיצד ניתן לסייע להם בכך?

ראויות, מלשון להיות ראוי, אינה ניתנת לנו באופן אוטומטי. על האדם הבוגר לרכוש אותה, על מנת לחוש ראוי. והדרך לרכוש אותה היא דרך התנהגות אתית, מכבדת ודיאלוגית עם האחר. במפגש זה נבדוק כיצד ניתן לסייע למטופלים לרכוש ראויות, גם במצבים בהם ניצלו והשתמשו בהם וגם במקרים בהם הם פגעו באחרים.

 

מחיר – 100 ₪



עדכון אחרון 21 פברואר 2023

הרשמה ותשלום

ההרשמה נסגרה בשל ריבוי משתתפים. מזמינים אתכם להרשם להרצאות אחרות בתכנית.
צוות מכון חרוב

המערכת בפעולה, אין לסגור את הדפדפן עד להצגת אישור ההרשמה באתר.