The website supports Exploer 11 and up

עקרונות הטיפול במרחב החיים במסגרות טיפוליות

18 , 25 בדצמבר ו-1.1, ימי שני⠀|⠀בין השעות 12:00 - 13:30

רקע:

ילדים ובני נוער הסובלים מהפרעות פוסט טראומטיות מורכבות, מאתגרים את המטפלים והם נתפסים כאוכלוסיות קשות לטיפול ובעלות פרוגנוזה קשה. בני אדם שנפגעו בילדותם מטראומות בין אישיות כרוניות וחוו הזנחה ממטפלים מרכזיים, מתקשים לתת אמון במטפלים וידוע כי הם מועדים לרה-טראומטיזציה בתוך מסגרות הטיפול, שפעמים רבות משחזרות עבורם את היחסים הראשוניים המתעללים (גור, 2018). 

מכאן, שהפנימייה יכולה להיתפס על ידי הילדים כסביבה רודפנית ומתסכלת או מזניחה (שחזור של הבית המגדל ממנו באו) ולרוב נדרש תהליך טיפולי ארוך עד שהיא תחווה כמזינה ומיטיבה.

הצוותים בפנימיות הטיפוליות, המתמודדים עם ילדים אלה, מאם הבית, ועד לפסיכותרפיסט, חווים את העוצמות הרגשיות וההתנהגותיות של הילדים בצורה חזקה ולעתים מציפה. הם זקוקים לתמיכה ולכלים כדי לספק את צרכיהם של הילדים שבטיפולם.

על ההרצאה:

שני גופי ידע התורמים לעבודת הצוות בפנימיות הם: "טיפול במרחב החיים" ועבודה מבוססת עקרונות של טיפול בטראומה. בשלושת המפגשים האלה, נחשוף אתכם לעקרונות הטיפול המוסדי.

 

מרצה: גב' ליאת ברטוב
מנחת קבוצות ומנחת הט"מ, בעבר ניהלה את הוסטל אורנים לנערות במצבי מצוקה וריכזה את חטיבת הביניים בבית הילדים הרי ירושלים (לשעבר בני ברית).שילעיל

תאריך נושא ההרצאה
18 בדצמבר
מהו הטיפול במרחב החיים? עקרונות הטיפול המוסדי במסגרות טיפוליות
25 בדצמבר
משמעות שגרת היום והרוטינה
1 בינואר
משמעותם ותפקידיהם של הצוותים הטיפוליים במסגרות טיפוליות

מחיר: 60 ש"ח.

*המחיר עבור שלושת המפגשים.



עדכון אחרון 30 אוקטובר 2023

הרשמה ותשלום

ההרשמה נסגרה בשל ריבוי משתתפים. מזמינים אתכם להרשם להרצאות אחרות בתכנית.
צוות מכון חרוב

המערכת בפעולה, אין לסגור את הדפדפן עד להצגת אישור ההרשמה באתר.