הקורס "צמצום בסיכון: פסיכולוגיה יהודית – מסיכון לסיכוי" בנוי משני חלקים. החלק הראשון מספק בסיס תיאורטי ומעשי לטיפול בילדים ונוער בסיכון בגישה הקיימת ויחד איתה בגישת הפסיכולוגיה הדיאולוגית, ואילו החלק השני מאפשר להעמיק בגישת הפסיכולוגיה הדיאלוגית ככלי טיפולי אפקטיבי בסוגיות נבחרות בטיפול בנוער בסיכון.
תאריך
נושא ההרצאה
המושג מהפסיכולוגיה הדיאלוגית
13.3.24
שיעור 1: מבוא משותף שוש: ילדים בסיכון / נפגעי התעללות, סקירת סוגי ההתעללות בראיה אקטואלית [נתונים ומגמות]. רינת: התיאוריה יהודית דיאלוגית בנושא האוכלוסייה בסיכון – נקודות המוצא בשיח
שיעור 3: מופעים טראומטיים אצל ילדים בגיל הרך שוש: הטראומה ככניסה של אוכלוסייה "נקייה" לתוך אוכלוסיית הסיכון רינת: הגדרת המושג "טראומה" לפי הפסיכולוגיה היהודית ועמדה בטיפול בה.
צמצום בין אישי מעגל הדיאלוג
3.4.24
שיעור 4פגיעה מינית במשפחה שוש: דינמיקה של פגיעה מינית במשפחה, פגיעות מיניות בין אחאים. זיהוי ילדים נפגעי התעללות רינת: פגיעה מינית בין דורית על פי השיח הרוטנברגי וספרו של רוטנברג "להציל את המונותאיזם"
המואביות כפרדיגמה טיפולית
10.4.24
שיעור 5 היום שאחרי – שוש: חובת דיווח, חסמים ומענים בקהילה בתהליך ההתערבות בפגיעה בקטינים. רינת: הכח לסלוח
מושג התשובה מושג התיקון
1.5.24
שיעור 6: מימד בין אישי של הצמצום נתנאל: חברת השווים, גישה דיאלוגית אל מתבגרים.
אבחון מכליל ראי כפול התכללות
8.5.24
שיעור 7: מימד בין דורי של הצמצום נתנאל: יחסי הורים וילדים
פסיכולוגיית החוצפה אב מגידי
15.5.24
שיעור 8: מימד תוך אישי של הצמצום נתנאל: התמודדות עםמחשבות טורדניות, וויסות רגשי.
העלאת מחשבות זרות הכנעה הבדלה והמתקה
22.5.24
שיעור 9: מימד על אישי של הצמצום נתנאל: הערצת מורים רוחניים, נפגעי כתות
פרד"ס הנפש מעקפים רוחניים "לא תגורו" – נפגעי כתות
29.5.24
שיעור 10: סיכום ואיסוף – תוהו ותיקון נתנאל
הנשמות של עולם התוהו 3 שישבו בבור
מרצים: שוש תורג'מן – עו"ס קלינית, מכון חרוב
רינת שרייבר – עו"ס קלינית, מכון רוטנברג
נתנאל פרבשטיין – פסיכותרפיסט אינטגרטיבי, מורה לתורת החסידות, מרצה במכון רוטנברג